close
متخصص ارتودنسی
مهرمحمدی : کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم است / تعمیق وتمرین پژوهش در کارورزی همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : مهرمحمدی : کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم است / تعمیق وتمرین پژوهش در کارورزی

مهرمحمدی : کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم است / تعمیق وتمرین پژوهش در کارورزی

تاریخ ارسال پست:
شنبه 10 بهمن 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
816

مهرمحمدی : کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم است / تعمیق وتمرین پژوهش در کارورزی

دکتر مهرمحمدی در اولین کنفرانس ملی راهبردهای نوین در آموزش و پژوهش  با طرح این پرسش که تربیت معلم چگونه می تواند از شعار رکن تحول و تعالی تعلیم و تربیت شدن پشتیبانی کند، گفت: ضروری است معلم را برای نقشی که در تبدیل شدن مدرسه به "سازمان یادگیرنده" دارد تربیت کرد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشگاه فرهنگیان؛ دکتر مهرمحمدی در اولین کنفرانس ملی راهبردهای نوین در آموزش و پژوهش با طرح این پرسش که تربیت معلم چگونه می تواند از شعار رکن تحول و تعالی تعلیم و تربیت شدن پشتیبانی کند، گفت: ضروری است معلم را برای نقشی که در تبدیل شدن مدرسه به "سازمان یادگیرنده" دارد تربیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به  نقش معلم در تبدیل مدرسه به سازمان یادگیرنده و تداوم آن افزود: تعهد به یادگیری با هدف بهبود مستمر کیفیت ایفای تکالیف حرفه ای خود و اثربخش تر ساختن فرایند یاددهی یادگیری به عنوان یک امر اخلاقی میتواند در این راستا موثر باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: یادگیرندگی معلم در تحلیل نهایی یک تکلیف اخلاقی است و فروگذاشتن آن یک تصمیم غیر اخلاقی یا ضد اخلاقی؛ به دیگر سخن، معلم به مثابه یادگیرنده مادام العمر، "همان عنوان کرسی یونسکو دانشگاه فرهنگیان" محسوب می شود. 

وی در ادامه به راهکارهایی نظیر: "پیش بینی پژوهندگی و گونه های مختلف آن در برنامه تربیت معلم"؛ "توجه به موضوع کارورزی که نقطه عطف هر برنامه تربیت حرفه ای است و تربیت معلم هم تابع همین قاعده است، تعقیب و تمرین گونه های مختلف پژوهش برای تربیت معلم پژوهنده( فکور) در کارورزی ها تا شایستگی پژوهشی از قالب دانشی ( دانستن درباره یک روش پژوهش در خدمت توسعه حرفه ای و تکنیک های آن) درآمده و به قالب عملکردی و " هویتی" نزدیک شوند" و بالاخره درس "پروژه" که اوج کار و حسن ختام آن است.

    دکترمهرمحمدی افزود: "خود پژوهی" از نوع روایتی به شکل کامل آن در اینجا تمرین می شود، عنصر تازه معلم شده در آستانه ورود به مدرسه در قالب این گزارش خود روایتی ادراک خود از معلمی و "زیست جهان معلمی" را به تصویر می کشد و با این تصویر برداری از خود، هویت حرفه ای کسب شده اش را علنی می کند و در معرض قضاوت دیگران قرار می دهد.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تربیت معلم پژوهنده/ فکور پیش نیاز قطعی و منطقی تعبیه شوق و شایستگی یادگیری در معلمان در طول حیات حرفه ای آنهاست، این شوق و شایستگی هم پیش نیاز تبدیل شدن مدرسه به سازمان یادگیرنده، سازمان یادگیرنده شدن مدرسه هم به مثابه کاشتن بذرتحول و تعالی مستمر در تعلیم و تربیت در مقیاس کوچک است که از اجتماع این مدارس انشاءالله جریان اصلاح و تحول طلبی در نظام اموزشی "جرم بحرانی" خود را پیدا کرده و استمرار و استقرار می یابد.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی