close
متخصص ارتودنسی
آموزش و پرورش فاقد توانمندی برنامه‌ریزی برای گسترش مدارس غیردولتی است همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : آموزش و پرورش فاقد توانمندی برنامه‌ریزی برای گسترش مدارس غیردولتی است

آموزش و پرورش فاقد توانمندی برنامه‌ریزی برای گسترش مدارس غیردولتی است

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 07 بهمن 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
271

آموزش و پرورش فاقد توانمندی برنامه‌ریزی برای گسترش مدارس غیردولتی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروز وزارت آموزش و پرورش توانمندی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای گسترش نوع و کیفیت توسعه مدارس غیردولتی را عملاً از دست داده است و دچار انفعال و فعالیت‌های غیرهدفمند شده است.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص گسترش مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه موانع و مشکلات مالی دارد که با کمک مجلس توانست سال گذشته مجوزی را اخذ کند که بر اساس آن می‌توانست زمین‌های خود را تغییر کاربری دهد و از محل این تغییر کاربری‌ها میلیاردها تومان به دست آورد ولی متأسفانه به جهت اینکه آموزش و پرورش توانمندی چنین فعالیت‌ها و بنیه لازم را ندارد، نتوانست از این ظرفیتی که پدید آمده بود، کوچکترین بهره را ببرد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش دارای یک بدنه سنگین از جهت نیروهای اجرایی است که بیش از 90 درصد بودجه آموزش و پرورش و در برخی آمارها بیش از 98 درصد، صرف هزینه پرسنلی و اداری می‌شود و این فرصتی برای آموزش و پرورش باقی نمی‌گذارد تا بتواند اقدامات تربیتی و برنامه‌ریزی‌های دراز مدت خود را در جهت تحول بنیادین عملیاتی کند.

*پدید آوردن مدارس با کمک بخش خصوصی راهکار کمک به آموزش و پرورش است

مقتدایی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌توانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم تا بتواند ساماندهی لازم را انجام دهد، پدید آوردن مدارسی است که با کمک بخش خصوصی و متخصصین تعلیم و تربیت می‌توانند باری از دوش آموزش و پرورش بردارند.

وی با بیان اینکه این روند در سال‌های گذشته در قالب مدارس غیردولتی انجام شد، افزود: واقعیت این است که این نوع از برنامه‌های حمایتی آموزش و پرورش نیز در مقاطع مختلف دستخوش نگاه‌های سلیقه‌ای شده است و عملاً باری که قرار بود مدارس غیردولتی از دوش دولت و آموزش و پرورش بردارند برداشته نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: حتی ابعاد نظارتی و حاکمیتی آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی آنطور که شایسته بوده و در قد و قواره‌ای که برای آن تعیین شده بود، انجام نگرفت.

مقتدایی یادآور شد: امروز وزارت آموزش و پرورش توانمندی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای گسترش نوع و کیفیت توسعه مدارس غیردولتی را عملاً از دست داده است و دچار انفعال و فعالیت‌های غیرهدفمند شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: توصیه ما به مسئولان و شخص وزیر آموزش و پرورش آن بوده است که با اقدامات بسیار فعال و به دور از رفتارهای مقطعی به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند در درازمدت باری از دوش آموزش و پرورش بردارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این نابسامانی و سردرگمی همچنان قابل مشاهده است، افزود: کمیسیون آموزش مجلس با تشکیل ده‌ها جلسه با وزیر و معاونان وی همواره به این نکته تأکید کرده است که آماده برداشتن موانع و سنگ‌های پیش پای آموزش و پرورش است.

مقتدایی تصریح کرد: واقعیت این است که بخشی از این برداشتن موانع باید در قالب لایحه به مجلس و کمیسیون تخصصی مربوطه از سوی دولت و وزارتخانه ابلاغ شود که در این جهت بیش از آنکه دولت لایحه داده باشد، مجلس طرح‌ها و جلسات تخصصی و کارشناسی برگزار کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه شاید در ماه‌های باقی مانده عمر کاری مجلس نهم نتوانیم کار ویژه‌ای انجام دهیم،خاطرنشان کرد: اما در قالب بودجه و لایحه برنامه ششم بسیاری ریل‌گذاری‌ها قابل انجام است که متأسفانه علی‌رغم کارهای مثبتی که انجام شده است تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم و معتقدم در این جهت آنچه از مجلس دیده‌ایم اشتیاق و آنچه از وزارت آموزش و پرورش دیده‌ایم عدم استفاده از این اشتیاق برای کمک به آموزش و پرورش است.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی