همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : توانایی ذهنی کودکان؛ یادگیری همزمان 4 زبان

توانایی ذهنی کودکان؛ یادگیری همزمان 4 زبان

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 01 بهمن 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
351

توانایی ذهنی کودکان؛ یادگیری همزمان 4 زبان

استادیار و مدیرگروه ذهن، مغز و تربیت پژوهشکده علوم شناختی و رئیس پژوهشکده مطالعات تربیت معلم کشور گفت: تحقیقات نشان داده است ظرفیت یادگیری کودکان ناشناخته مانده و امکان هایی که در دنیای تفکر آنان وجود دارد فوق العاده و ظرفیت یادگیری آنان بسیار بالاست.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایرنا؛ محمود تلخابی روز چهارشنبه در حاشیه همایش استانی مربیان پیش دبستانی با محوریت «پرورش مهارت های تفکر در کودکان» در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته تصور می شد که تا فرزندان زبان مادری را به درستی و کامل یاد نگیرند، نمی توانند یادگیری زبان دوم را شروع کنند، در حالی که امروزه تحقیقات نشان داده است که کودکان می توانند سه تا چهار زبان را به شکل همزمان یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه در گذشته توانایی ذهنی کودکان را به دلیل نا آگاهی انکار کرده ایم، یادآورشد: استفاده نکردن از ظرفیت های مغزی، موجب می شود این ظرفیت ها و دیگر توانایی ها را از دست بدهیم.

استادیار و مدیرگروه ذهن، مغز و تربیت پژوهشکده علوم شناختی و رئیس پژوهشکده مطالعات تربیت معلم کشور گفت: دلیل اهمیت دوره پیش دبستانی در این است که در این دوره سرعت رشد مغز بالاست، با ایجاد محرکات کافی برای درگیر کردن این فرایندهای مغزی، توانمندی های موجود حفظ و به توسعه توانایی های شناختی کودکان منجر می شود.

تلخابی ادامه داد: محیطی که محدود و محروم باشد و کودکان انگیزه ها و محرک های کافی برای درگیر کردن فرایندهای مغزی نداشته باشند، در عمل این فرصت ها در ذهن و مغز کودک از بین می رود و در دوره های بعد احیای آن در بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: دوره کودکی به لحاظ ظرفیت های رشدی که دارد امکان های فوق العاده ای را برای رشد و تربیت فراهم می کند.

استادیار و مدیرگروه ذهن، مغز و تربیت پژوهشکده علوم شناختی و رئیس پژوهشکده مطالعات تربیت معلم کشور گفت: بسیاری معتقدند دوره کودکی، دوره ای حساس به لحاظ آمادگی برای یادگیری و تغییر دنیای تفکر، بوده و شناخت بالاتر از دوره ای دیگر است که اگر از این دوره ها استفاده مناسبی نشود تغییر و تربیت فرزندان در دوره های نوجوانی و بزرگسالی بسیار دشوار خواهد بود. 

تلخابی خاطرنشان کرد: اگر چه یادگیری کودک تا پایان عمر امکانپذیر بوده و این گونه نیست که در دوره های بعدی حیات، امکان یادگیری را از دست بدهد اما واقیعت این است که توان و امکان یادگیری در دوره کودکی بسیار متمایز است.

وی تاکید کرد: دوره پیش دبستانی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی هر کودکی است که به نوعی کودک را از دنیای محدود تجارب پیرامونی به دنیای اجتماعی بزرگتری وصل می کند و در واقع رشدی که برای ذهن و مغز کودک در این دوره اتفاق می افتد به لحاظ ساخت اجتماعی که در محیط پیش دبستانی فراهم می شود، فوق العاده متفاوت است.

تلخابی اظهارکرد: بناست این دوره برای کودکان امکان هایی را به وجود آورد که بتوانند دنیای محدود تفکرات خود را در ارتباط با دنیای مفاهیم و اجتماعی گسترش دهند و در واقع با این شیوه، آمادگی برای آغاز تحصیل به معنای رسمی در کشور محقق می شود.

استادیار و مدیرگروه ذهن، مغز و تربیت پژوهشکده علوم شناختی و رئیس پژوهشکده مطالعات تربیت معلم کشور گفت: دوره پیش دبستان این موضوع «تحصیل رسمی» را انجام می دهد و در ایران نیز خوشبختانه ورود بخش خصوصی به این دوره توانسته نارسایی هایی که در تامین پوشش تحصیلی برای نوآموزان در سطح کشور وجود دارد را تا حدودی جبران کند.

تلخابی افزود: پژوهش های بسیار زیادی در خصوص اینکه آموزش از چه سنی آغاز شود، انجام شده در کشور ما شروع قانونی برنامه تحصیلی فرزندان با شش ساله شدن محقق می شود و در بسیاری از کشورها این سن از پنج و چهار سالگی است.

وی ادامه داد: دوره پیش دبستانی دوره ای مستقل از آموزش ابتدایی نیست و جزء طبیعت ورود به مدرسه به شمار می آید و بعد از اینکه بچه ها تا سن سه تا چهار سالگی در مهد رشد می کنند، وارد برنامه جدی تری در حوزه آموزش می شوند که در واقع فرصت های بهتری را برای نوآموزان فراهم می کند.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی