close
متخصص ارتودنسی
پروژه پایان دوره دانشجو معلمان چگونه خواهد بود ؟ + سرفصل درس پروژه رشته آموزش ابتدایی همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : پروژه پایان دوره دانشجو معلمان چگونه خواهد بود ؟ + سرفصل درس پروژه رشته آموزش ابتدایی

پروژه پایان دوره دانشجو معلمان چگونه خواهد بود ؟ + سرفصل درس پروژه رشته آموزش ابتدایی

تاریخ ارسال پست:
جمعه 18 دي 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
3784

پروژه پایان دوره دانشجو معلمان چگونه خواهد بود ؟ + سرفصل درس پروژه رشته آموزش ابتدایی

در آموزش حرفه ای ، سطح عالي مورد انتظار اين است كه يادگيرنده بتواند با دروني نمودن دانش كسب شد ه، آن را در قالب دانش كاربردی برای شناسايي، صورتبندی و حل مسائل، و ارائه خدمات اثر بخش در حوزه عمل تخصصي خود تجسم بخشد. حال انجام پروژه پایانی امکان به تصویر کشیدن «من حرفه ای » را به دانش آموخته تربیت معلم می دهد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ با توجه به ماهيت درس پروژه كه از نوع خودكاوی روايتي است و متکي بر مجموعه تجربيات كسب شده در طول دوره آموزشی و تجربیات پيشين او مي باشد، فرصت های يادگيری مبتني بر آموزش های ارائه شده در سرفصل درس پژوهش روايتي است و دانشجو بايد با تو جه به مجموعه تجربيات خود (تجربيات دوره كارورزی و ساير تجربيات كسب شده در طول دوره) نسبت به تنظيم طرح پژوهشي(خودكاوی روايتي( ، شناسايي منابع اطلاعاتی، جمع آوری ا طلاعات و تحليل و تفسير ا طلاعات، اعتبار يافته ها نسبت به ارائه گزارش خود در قالب طرح پژوهش روايتي از نوع خودكاوی روايتي اقدام نمايد. اين طرح زير نظر استاد راهنما اجرا و نتايج آن برای دفاع در جلسه پايان دوره آماده مي گردد.

راهنمای اجرای طرح پروژه

1.تهيه فهرستي از كليه تجربيات، گزارش ها، دست نوشته ها، يادداشت های شخصي، خا طرات، تصاوير، فيلم های تدريس، توليدات، و... در طول دوره تحصيلي ( اين مطالب مي تواند مربوط به دوره تحصيلات مدرسه ای نيز باشد) و ترسيم آن در قالب نقشه ذهني( mind map)

2.تنظيم آن بر اساس يک روال منطقي مثل روند زماني/ چالش هايي كه با آن روبرو بوده ايد، پرسش هايي كه با آن روبرو بوده ايد يا ذهن شما را به خود مشغول كرده است و...

3.مرور و مرور دوباره تمام داده های جمع آوری شده از تجربيات و حاشيه نويسي بر آن بر اساس دريافت ها، احساسات، قضاوت هاو... (يادداشت هايي كه در اين مرحله نوشته مي شود در مرحله تحليل و تفسير به شما كمک مي كند. توصيه مي شود اين كار را بافاصله زماني انجام دهيد).

4.مراجعه مجدد به همقطارت (دانش آموزان/ دانشجويان)، معلمان راهنما، اساتيد، دانش آموزان يا ساير كساني كه در طول اين دوره با آن ها سروكار داشتيد. گفتگو با آن ها برای به تصوير كشيدن من حرفه ای، و يافتن تصويری شفاف تر از من حرفه ای كمک كنند (اين مراجعات مي تواند به صورت غير رسمي باشد و موضوع گفتگو يادداشت های شخصي شما يا پرسش ها و چالش هايي باشد كه با آن روبرو هستيد. توصيه مي شود فضای گفتگو را به صورتي پيش ببريد كه امکان نقادی و نه ارزيابي را تدارک ببيند) اين گفتگو بهتر است در دو مرحله صورت بگيرد، يکبار قبل از تحليل و تفسير تجربيات و در مرحله دوم پس از دستيابي به يافته ها و به منظور اعتبار بخشي به يافته های پژوهش.

5.مشخص نمودن پرسش هایی برای به تصوير كشيدن من حرفه ای، پرسش هايي كه تصوير روشني از هويت حرفه ای شما (مبتني بر تجربيات كسب شده) و مسيری كه در آينده قصد پيمودن آن را داريد به تصوير مي كشد (نشان دادن آينده ممکن، آينده محتمل وآينده مطلوب و نحوه حركت در اين مسير حرفه ای).

6.طي فرآيند كد گذاری و تحليل و تفسير يافته ها بر روی روايت ها جهت پاسخ به پرسش های طرح شده

7.حركت رفت و برگشتي از گذشته به حال و از حال به آينده حرفه ای در طول پژوهش و پس از آن به عنوان روشي برای توسعه حرفه ای

ساختار تدوین گزارش پژوهش روایتی (از نوع خودکاوی روایتی) 

.1 بسم الله الرحمن الرحیم

.2 آرم دانشگاه ( بالای صفحه)،و به ترتيب : اسم پرديس مركز- استاد راهنما- دانشجو و زمان ارائه زير آرم دانشگاه وسط صفحه ، هركدام در يک سطر تايپ شود.

.3 چکیده :

.4 فهرست مطالب ، فهرست منابع ، فهرست ضمائم (بديهي است هر گونه نمونه سوال و يا تصوير و فيلم و غيره كه به عنوان بخشي از تحليل و تفسير مورد استفاده قرار گرفته است به عنوان ضمائم در پايان گزارش و بعد از منابع قرار مي گيرد).

.5 متن گزارش ( 20 -30 صفحه) : مشتمل بر يک متن يکپارچه و وحدت يافته از تجربه های اساسي و تاثيرگذار قبل و  ضمن دوران تحصيل، آرمان های موردنظر برای فعاليت های تربيتي خود، اصول و موازين كه به آنها متعهد است و تصوير اشخاصي كه بناست از تربيت او حاصل شوند. 

 

 سرفصل درس پروژه رشته کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی

درس پروژه ،سرفصل درس پروژه دانشگاه فرهنگیان

,

مطالب مرتبط

نظرات

این نظر توسط JSR در تاریخ 1395/3/30 و 12:39 دقیقه ارسال شده است

سایر دانشگاه ها پروژه میدن،دانشگاه فرهنگیان هم پروژه میده،خاطره خودتو بنویس،بعد بیا از خاطراتت دفاع کن،مزخرف

این نظر توسط همایون در تاریخ 1395/3/20 و 1:16 دقیقه ارسال شده است

اصلا خودشون هم نمیدونن این چی هست چون فاقد ی قالب بندی درست هست و همچنین نه اسمش رو میشه مقاله گذاشت نه خاطره در کل چیز مزخرفیه که فقط گریبان ما رو می گیره با این استادای عقده ای که حتی خودشون از ما می پرسن بچه ها این درس چیه ؟ ولی بعد الکی سخت می گیرن


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی