close
متخصص ارتودنسی
صادق زاده؛ بهترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارتقاء سواد رسانه ای دانشجو معلمان است همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : صادق زاده؛ بهترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارتقاء سواد رسانه ای دانشجو معلمان است

صادق زاده؛ بهترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارتقاء سواد رسانه ای دانشجو معلمان است

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 16 دي 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
395

صادق زاده؛ بهترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارتقاء سواد رسانه ای دانشجو معلمان است

دکتر صادق زاده در جمع مدیران اجرایی چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان که با حضوراستان های قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، گلستان، لرستان، قزوین، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان برگزار شداظهار داشتند:

بسیار خوشحالم از همراهی و همدلی دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد. اگر ما بخواهیم تغییر و تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم، بیشتر از همه معلم نقش دارد و معلمان ما باید با ظرفیت فیلم و فیلمسازی و رسانه تصویری آشنا شوند و بتوانند از کم و کیف آن استفاده کنند .

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشگاه فرهنگیان؛ از فیلم های آموزشی برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزش و پرورشی بهتر از همیشه می توان بهره برد. لذا ما در دانشگاه فرهنگیان نگاهمان به فیلم یک نگاه ابزاری برای فعالیت آموزشی تنها نیست، ما علاوه بر اکران فیلم و بهره مندی از این ابزار برای اهداف تربیتی به دنبال این هستیم که دانشجو معلمان ما به سواد رسانه ای در سطحی بالاتر از رسانه و نوعی نگاهی ارزیابانه به رسانه های مختلف پیدا کنند. لذا بحث اکران و نقد فیلم را مطرح و در جشنواره شرکت کردیم تا بتوانیم از زوایای پنهان و غیر آشکار فیلم رمز گشایی شود. و بالاتر از این بتوانیم نقد و بررسی کنیم و صرفا مصرف کننده و بیننده فیلم نباشیم بلکه بتوانیم به ارزیابی فیلم هم بپردازیم. ما باید به سواد نقد فیلم دست پیدا کنیم وبه نگاهی برتر ازتولید و مصرف فیلم های آموزشی می خواهیم دست یابیم .دانشجو معلم باید بتواند از سایر فیلم هایی که در دنیای رسانه وجود دارد، استفاده کند و نگاه نقادانه داشته و با استفاده از پیام های تربیتی فیلم ها از آنها در کار تربیتی خود استفاده نماید.

از ابزار فیلم باید برای تأمل و تفکر استفاده کرد. باید با تربیت غیر رسمی از طریق رسانه آشنا شد و در مدارس آنرا به کار برد .آنچه در دانشگاه به دنبال آن هستیم  این است که تربیت غیر رسمی را در کنار تربیت رسمی قرار دهیم تا بتوانیم از این ابزار به نحو احسن استفاده کنیم و قدرت نقد دانشجومعلمان و دانش آموزان را بالا ببریم. وقتی دانش آموز شناخت پیدا کرد و توانست به زوایای مختلف فیلم ها پی ببرد می تواند مسیر درست و روشنی را از تحلیل محتوای یک فیلم به دست آورد .

آقای دکتر صادق زاده در پایان گفتند: ما برای مقابله با آسیب های مختلف اجتماعی باید توان تحلیل دانشجو معلمان و دانش آموزان را بالا ببریم تا با قدرت نقادی میزان آسیب پذیری در جامعه را پایین بیاوریم. خصوصاً آسیب هایی که در دنیای رسانه ای وجود دارد. بهترین راه جلوگیری آسیب های اجتماعی ارتقاء توان و تحلیل رسانه ای دانشجو معلمان در سطح عالی است. اجرای استانی جشنواره فیلم زمان مناسبی برای بهره مندی از اثرات تربیتی و آموزشی جشنواره فیلم رشد در سراسر کشور است. هدف ما تربیت معلم فکور است. معلم فکور باید در مواجهه با فیلم و رسانه ها، ماهواره ها و... نگاهی فکورانه داشته باشد .

استان های شرکت کننده در کارگاه آموزشی چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد مدیران اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد در دانشگاه فرهنگیان و ادارات کل آموزش و پرورش استان های قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، گلستان، لرستان، قزوین، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویر احمد و کرمان بودند

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی