close
متخصص ارتودنسی
حاجی بابایی؛ مخالف اجرای ارزشیابی توصیفی در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی بودم همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : حاجی بابایی؛ مخالف اجرای ارزشیابی توصیفی در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی بودم

حاجی بابایی؛ مخالف اجرای ارزشیابی توصیفی در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی بودم

تاریخ ارسال پست:
سه شنبه 01 دي 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
365

حاجی بابایی؛ مخالف اجرای ارزشیابی توصیفی در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی بودم

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع ارزشیابی توصیفی در ابتدایی از سال 1383 شروع شد، گفت: بنده مخالف ارزشیابی توصیفی در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی بودم زیرا معلم، و دانش‌آموز و خانواده‌ها در خصوص این طرح توجیه نبودند.

به گزاش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، اظهار داشت: در زمان وزارتم در آموزش و پرورش و در شورای معاونان وزارتخانه، تمام کارشناسان که سال‌ها روی موضوع ارزشیابی توصیفی کار پژوهشی انجام داده بودند را دعوت و اعلام کردم با این طرح مخالف هستم، حالا بنده را توجیه کنید.

وی افزود: در آن زمان اعلام کردم که پایه اول تا سوم دبستان به شکل ارزشیابی توصیفی اداره شود و پایه‌های چهارم تا ششم دبستان اینطور نباشد، زیرا از مدارس خبر داشتم که معلم پایه پنجم و ششم برگ امتحانی را تصحیح می‌کند و نمره را به خوب و عالی تبدیل می‌کند اما برای اول تا سوم ابتدایی، ارزشیابی توصیفی را اجرایی کردیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه موضوع ارزشیابی توصیفی در ابتدایی از سال 1383 شروع شد، گفت: بنده مخالف ارزشیابی توصیفی بودم زیرا معلم، و دانش‌آموز و خانواده‌ها در خصوص این طرح توجیه نبودند.

**اجرای سالی واحدی برای اول دبیرستان در زمان بنده بود/ با شیوه قبلی در هر سال 200 هزار دانش‌آموز مردود می‌شد

حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش که «سالی واحدی شدن در زمان وزارت شما انجام شد، آیا انتقادات وارده به نظام سالی واحدی را قبول دارید؟»، اظهار داشت: در آن زمان یک روزی تمام افرادی که 30 یا 40 سال در این کار سابقه داشتند را با شورای معاونان وزارتخانه در شورای عالی آموزش و پرورش دعوت کردم که محل قانون گذاری آموزش و پرورش است.

وی افزود: در آن جلسه اعلام کردم که هر کسی درباره این موضوع اطلاعاتی دارد در جلسه مطرح کند که سپس از تمام آن کارشناسان سوال پرسیدم که چرا دانش‌آموز دوم دبیرستان اگر پنج درس را تجدید شود می‌تواند به پایه سوم برود اما اگر دانش‌آموزی در پایه اول دبیرستان 3 درس را تجدید شود، مردود اعلام می‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه سالی واحدی شدن برای پایه اول دبیرستان در زمان وزارت بنده اجرا شد، گفت: در گذشته نظام آموزشی سالی واحدی برای پایه‌های دوم و سوم و چهارم دبیرستان اجرا می‌شد و فقط در زمان وزارت بنده، پایه اول به آن اضافه شد.

وی با بیان اینکه با شیوه قبلی در هر سال 200 هزار دانش‌آموز مردود می‌شد، خاطرنشان کرد: فردی که در سال اول دبیرستان مردود می‌شد آنقدر در مدرسه رفت و آمد داشت که در نهایت به زور به سمت رشته‌هایی مثل ریاضی سوق داده می‌شد.

وی افزود: در آن زمان سعی شد تا چنین دانش‌آموزان را به سمت فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق دهیم و آمار حضور دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌ها را به حدود 43.5 درصد رساندیم در حالی که این عدد اکنون کمتر از 40 درصد است؛ در آن زمان کف حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها نسبت به دبیرستان را 50 درصد و سقف آن را 70 درصد در نظر گرفتیم.

حاجی بابایی به هدف سالی واحدی شدن تمام پایه‌های دبیرستان، گفت: به عنوان نمونه دانش‌آموزان در دوره متوسطه باید 96 واحد درسی را سپری کنند تا دیپلم اخذ کنند؛ دانش‌آموزانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و در آینده برای کشور در پست‌های مهم مشغول کار می‌شوند که هیچ درسی را تجدید نمی‌شوند و اینها اصلاً جزئی از مشکلات سالی واحدی نخواهند بود؛ ضمن اینکه تعدادی از دانش‌آموزان ممکن است تجدیدی داشته باشند و فراگیر نیست و از طرفی هم تعدادی وارد بازار کار می‌شوند.

وی تأکید کرد: سالی واحدی شدن پایه اول دبیرستان در آن زمان به اتفاق آرا در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی